خانه / خودرو / اخبار و مقالات خودرو / تجربه رانندگی با مرسدس AMG GLC63

تجربه رانندگی با مرسدس AMG GLC63

پیشرانه هر دو نوع GLC 63 کوپه و شاسی‌بلند از سایر ۶۳ها به عاریت گرفته شده است. این پیشرانه ۴ لیتری V-8 تویین توربو، اقتباسی کامل از انواع سدان و کوپه C63 است. توان خروجی این موتور برابر ۴۶۹ اسب بخار و گشتاور حاصل نیز چیزی در حدود ۶۵۰ نیوتن-متر است.

گشتاور مذکور از دور موتور ۱۷۵۰ تا ۴۵۰۰ قابل دسترسی است. توان این موتور با نصب در نسخه S، تا ۵۰۳ اسب بخار و ۷۰۰ نیوتن-متر افزایش یافته است.
اهدا کننده بعدی عضو حیاتی به این خودرو، E63 سوپرسدان است که گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک و سامانه چهارچرخ محرک ۴Matic+ را به GLC اهدا نموده است. یک مجموعه کلاچ چندصفحه‌ای وظیفه مبدل گشتاور را برعهده گرفته تا مدت زمان تعویض دنده‌ها و اتلاف توان موتور به حداقل برسد.
این مجموعه در حدود ۶۰ درصد گشتاور را به جلو تحویل می دهد. البته در اکثر حالات، این خودرو از توزیع نیرو متمایل به چرخ‌های عقب بهره می‌گیرد و این موضوع با عبور از مسیرهای بارانی بخوبی قابل تشخیص است.

در نسخه GLC63 S شاهد یک دیفرانسیل عقب لغزش محدود کنترل شده الکتریکی هستیم و نسخه‌های دیگر با یک LSD استاندارد عرضه می‌شوند.

حالات رانندگی مختلفی همچون کامفورت، اسپرت، اسپرت پلاس و حالت تنظیمات اختصاصی وجود دارند که اگر به اندازه کافی هیجان انگیز نیستند، شما می‌توانید حالت ریس را برگزینید؛ در این وضعیت، میزان شاخصه‌های تهاجمی پیشرانه، گیربکس، سیستم تعلیق، کنترل پایداری و سامانه چهارچرخ محرک، تا حداکثر مقدار ممکن ارتقا می‌یابد.

سیستم تعلیق این خودروی ۲۰۴۱ کیلوگرمی، در جلو به صورت اتصال چندگانه و در عقب به فنرهای بادی و کمک فنرهای تطبیق‌پذیر مجهز شده است. شاسی و بدنه بسیار مستحکم بوده و فنرهای بادی موجب تنظیم نرخ فنرها و کمک فنرها می‌شود.

جلو پنجره میله عمودی پانامریکانا که با AMG GT به عرصه ظهور رسید، چهره جذابی به این خودرو بخشیده است. زه باریک روی گلگیر جلو به طرز زیبایی در دور تا دور قسمت زیرین خودرو امتداد یافته و به همنوعان عقبی خود پبوند خورده است. همچنین یک اسپویلر نیز در بالای شیشه درب پشتی خودرو خودنمایی می‌کند.

در داخل کابین نیز همه چیز به همان صورت استاندارد AMG است. مدل‌های S با یک نشان ویژه در موقعیت ساعت ۱۲ غربیلک فرمان متمایز شده‌اند. تریم فیبر کربنی به صورت سفارشی قابل نصب است و همه نمونه‌ها در حالت استاندارد ملبس به روکش صندلی‌ از نوع faux-suede هستند.

در بخش خارجی نیز پکیج های نایت با اجزای ویژه مشکی رنگ و بسته تزییناتی فیبر کربنی قابل سفارش هستند. همچنین صندلی‌های بسیار راحت و مخصوص AMG به همراه کابین تمام چرم، از جمله موارد برجسته گنجانده شده در پکیج پرفورمنس استودیو محسوب می‌شوند.

رینگ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی به صورت استاندارد عرضه شده و رینگ‌های ۲۱ اینچی فورج شده با پرداخت مشکی رنگ قابل سفارش هستند.

چیزی که مشخص است این است که GLC63 S تصمیم دارد تا خیلی سریع باشد. مرسدس تصدیق نموده که در حال حاضر پورشه ماکان تنها رقیب این خودرو است. آئودی SQ5 و جگوار F-Pace در حدود ۱۰۰ اسب ضعیف‌تر هستند. AMG ادعا می‌کند که GLC63 S coupe شتاب ۰ تا ۹۶km/h معادل ۳٫۷ ثانیه را ثبت نموده است و این دقیقا برابر رکورد پورشه ماکان مجهز به پکیج پرفورمنس است.

مشخصات مرسدس-ای‌ام‌جی GLC 63 S

  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری بای توربو
  • قدرت: ۵٫۳ اسب بخار در دور موتور ۵,۵۰۰ تا ۶,۲۵۰ دور بر دقیقه
  • گشتاور: ۷۰۰ نیوتن متر در دور موتور ۱,۷۵۰ تا ۴,۵۰۰ دور بر دقیقه
  • گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک اسپید شیفت AMG
  • انتقال نیرو: ۴MATIC+ all-wheel drive
  • شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت: ۳٫۷ ثانیه
  • مصرف سوخت (شهر): ۱۴٫۷ لیتر در صد کیلومتر
  • مصرف سوخت (جاده): ۱۰٫۷ لیتر در صد کیلومتر

امتیازدهی به نوشته:

User Rating: ۵ ( ۱ votes)

درباره‌ی آرمین ابوالفتحی

همچنین ببینید

مقایسه لایکن هایپر اسپرت و زنوو TS1 GT

اگر شما پول کافی برای خرید محصولات مدرن فراری یا لامبورگینی دارید ولی آن‌ها را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + نوزده =