تغییرات چری تیگو ۷ فیس‌لیفت جدید

یکی از گران‌قیمت‌ترین شاسی بلندهای تولیدی بازار کشور چری تیگو ۷ می‌باشد که حدود ۱٫۵ سال از حضورش در بازار می‌گذرد و البته در این مدت با افزایش قیمت قابل‌توجهی روبرو بوده است. تیگو ۷ پرچم‌دار محصولات چری در ایران بوده و واضح است که این شرکت امیدهای زیادی برای درخشش آن در بازار داشته است. البته به حق باید گفت تیگو ۷ یک سر و گردن از سایر هم‌وطنان خود بالاتر بوده و از طراحی جذاب و دینامیک، امکانات قابل‌توجه و کیفیتی قابل‌قبول سود می‌برد.

با توجه به حضور چندماهه در کشور و همچنین بازخوردهایی که از مشتریان و بازار به دست آمده، چری و بازوی داخلی آن یعنی مدیران خودرو در آینده‌ای نزدیک اقدام به معرفی نسخه‌ی بهبود یافته یا به اصطلاح فیس لیفت شده‌ی تیگو ۷ خواهند کرد.

122 1 - تغییرات چری تیگو 7 فیس‌لیفت جدید

باید به این نکته اشاره کرد که مدل های فعلی تیگو ۷ نسبت به مدل های ابتدایی عرضه شده در بازار با دو تفاوت تحویل مشتریان شدند که یکی سپر جلو با عناصر مشکی یکدست در بخش زیرین بوده و دیگری هم در سپر عقب و استفاده از خروجی‌های اگزوز دوگانه و غیرواقعی بوده است. در واقع چری به هیچ‌گونه تغییر ظاهری در تیگو ۷ فیس لیفت اشاره نکرده و تمامی تغییرات در کابین رخ داده‌اند. البته تنها تغییر ظاهری استفاده از رینگ‌های جدید است و در صورت وجود دیگر تغییرات ظاهری خبر آن به اطلاع شما عزیزان خواهد رسید.

123 - تغییرات چری تیگو 7 فیس‌لیفت جدید

اما کابین تیگو ۷ فعلی اگرچه طراحی یکدست و نسبتاً مدرنی داشته اما انتقاداتی هم به آن وجود داشته که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به پلاستیک‌های سفت و خشک‌ روی داشبورد و همچنین استفاده از برخی عناصر بکار رفته در خودروهای ارزان‌تر همچون ام وی ام X22 اشاره کرد. چری نیز دقیقاً همین بازخوردها را دریافت کرده و اقدام به رفع آن‌ها کرده است.

1234 1 - تغییرات چری تیگو 7 فیس‌لیفت جدید

در تیگو ۷ فیس لیفت بجای تریم نارنجی یا آجری رنگ روی داشبورد، صندلی‌ها و پانل درب‌ها از رنگ قهوه‌ای تیره استفاده شده که قطعاً ظاهر لوکس‌تری را به ارمغان آورده است. شاید مهم‌ترین تغییر کابین که کاملاً هم موردپسند مشتریان ایرانی است حذف ترمزدستی سنتی و استفاده از ترمز پارک الکترونیکی و اتو هلد می‌باشد. استفاده از این ویژگی‌ها باعث بهبود نمای کنسول شده است. همچنین دکمه‌های مربوط به گرم‌کن صندلی‌ها نیز تغییر یافته و اهرم گردان نمایشی که هیچ کاربردی هم نداشت حذف گردیده است.

چند تغییر هم روی پانل درب‌ها اعمال شده که یکی از آن‌ها دستگیره‌هایی با طراحی جدید و دیگری هم پوشش لوکس‌تر با دوخت متفاوت می‌باشد.
چری همچنین در نسخه فیس لیفت تیگو ۷ از متریال نرم‌تر برای داشبورد استفاده کرده که قطعاً حس لوکس‌تری ایجاد خواهد کرد.

شایان ذکر است چری تیگو ۷ با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱٫۵ لیتری توربوی ۱۴۷ اسب بخاری و گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه عرضه می‌شود. این خودرو گارانتی ۵ ساله و سرویس‌های ۲ ساله رایگان داشته و قیمت فعلی آن در کارخانه حدود ۲۷۵ میلیون تومان می‌باشد.

امیدواریم مدیران خودرو و چری برخلاف خودروسازان داخلی که با اندکی تغییرات در محصولات منسوخ خود اقدام به گران کردن محصولات می‌کنند تیگو ۷ فیس لیفت را با همان قیمت قبلی به فروش برساند. هرچند احتمال چنین کاری خیلی بالا نیست!